Карысная інфармацыя аб магчымасцях вэб-партала ЕГР

Узгадненне назвы юрыдычнай асобы ў электронным выглядзе

Узгадненне назвы ў электронным выглядзе ажыццяўляецца з дапамогай вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (http://egr.gov.by) (далей – вэб-партал) у дачыненні да юрыдычных асоб, якія рэгіструюцца ў адпаведнасці з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1 «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі суб'ектаў гаспадарання»: гаспадарчыя таварыствы і грамадства, унітарныя прадпрыемствы, вытворчыя кааператывы, дзяржаўныя аб'яднанні, сялянскія (фермерскія) гаспадаркі, асацыяцыі (саюзы), спажывецкія кааператывы (ЖБСК, ГБСК, кааператывы па газіфікацыі і інш.), садоўніцкія таварыствы, установы, таварыствы ўласнікаў; індывідуальныя прадпрымальнікі.

Пры ўзгадненні наймення з дапамогай вэб-партала заява запаўняецца:

  • фізічнай асобай, якая выступае заснавальнікам юрыдычнай асобы;
  • кіраўніком заснавальніка - юрыдычнай асобы або iншай асобай, упаўнаважанай у адпаведнасці з устаноўчым дакументам або паўнамоцтвам дзейнічаць ад імя гэтай юрыдычнай асобы;
  • у дачыненні да дзеючай юрыдычнай асобы заява запаўняецца кіраўніком гэтай юрыдычнай асобы або iншай асобай, упаўнаважанай у адпаведнасці з устаноўчым дакументам або паўнамоцтвам дзейнічаць ад імя гэтай юрыдычнай асобы.

Для запаўнення электроннай заявы аб узгадненні назвы юрыдычнай асобы заяўніку неабходна мець доступ да сеткі Інтэрнэт.

Асабісты ключ электроннага лічбавага подпісу (ЭЛП) для электроннага ўзгаднення назвы юрыдычнай асобы набываць не трэба.

Пры гэтым да запаўнення заявы абранае найменне юрыдычнай асобы можна праверыць з дапамогай пераліку ўзгодненых (зарэзерваваных) найменняў юрыдычных асоб, размешчанага на вэб-партале АДР.

Заяўнік можа прадставіць для ўзгаднення 3 варыянты назвы. Пры гэтым ўзгадненне назвы будзе ажыццяўляцца ў той чарговасці, у якой назвы пазначаны ў заяве, да першага наймення, які адпавядае патрабаванням, устаноўленым заканадаўствам. Такім чынам, заяўнік пры ўказанні некалькіх варыянтаў назвы юрыдычнай асобы павінен размясціць іх у чарговасці згодна са сваім жаданнем.

Чарговую заяву на ўзгадненне назвы юрыдычнай асобы адзін і той жа заяўнік можа накіраваць толькі пасля атрымання ад рэгіструючага органа адказу аб выніках разгляду папярэдняй заявы.

Заява аб узгадненні назвы юрыдычнай асобы накіроўваецца аўтаматычна ў рэгіструючы орган у адпаведнасці з яго кампетэнцыяй згодна месца жыхарства заяўніка-фізічнай асобы або месца знаходжання заяўніка-юрыдычнай асобы.

У выпадках, устаноўленых заканадаўствам, да запоўненай заявы павінны быць прымацаваныя сканаваныя дакументы ў фармаце .pdf (дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы заяўніка; дазвол на выкарыстанне прозвішчаў, псеўданімаў вядомых асоб або найменняў юрыдычных асоб у выпадках, устаноўленых заканадаўствам).

Тэрмін дзеяння даведкі аб узгадненні наймення - 1 месяц.

Працэдура ўзгаднення назвы юрыдычнай асобы ажыццяўляецца бясплатна.

Найменне юрыдычнай асобы лічыцца ўзгодненым у электронным выглядзе ў выпадку атрымання даведкі аб узгадненні назвы і няўзгодненыя – у выпадку атрымання даведкі аб адмове ва ўзгадненні наймення, падпісаныя ЭЛП упаўнаважанага супрацоўніка рэгіструючага органа.

Названыя даведкі накіроўваюцца заяўніку па яго электронным адрасе не пазней за адзін працоўны дзень з даты напрамкі заявы.


Парадак электроннай дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў 

Электронная дзяржаўная рэгістрацыя юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў ажыццяўляецца з дапамогай вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (http://egr.gov.by) (далей – вэб-партал) і дзейнічае на тэрыторыі ўсёй краіны.

Для таго, каб электронна зарэгістраваць юрыдычную асобу або індывідуальнага прадпрымальніка, заяўніку неабходна:

з'яўляцца рэзідэнтам Рэспублікі Беларусь (гэта грамадзяне Рэспублікі Беларусь, а таксама замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, юрыдычныя асобы, створаныя ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, з месцам знаходжання на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь);

мець доступ да сеткі Інтэрнэт;

мець асабісты ключ электроннага лічбавага подпісу (ЭЛП).

Інфармацыя аб набыцці ЭЛП і патрабаванні да праграмнага забеспячэння для праходжання аўтарызацыі на вэб-партале размешчаны на самом вэб-партале ў раздзеле «Дапамога ў працы з парталам».

Такім чынам, з дапамогай вэб-партала можна зарэгістраваць:

гаспадарчае таварыства і грамадства, унітарнае прадпрыемства, вытворчы кааператыў, дзяржаўнае аб'яднанне, сялянскую (фермерскую) гаспадарку, асацыяцыю (саюз), спажывецкі кааператыў (ЖБСК, ГБСК, кааператыў па газіфікацыі і інш.), садоўніцкае таварыства, установу, таварыства ўласнікаў;

індывідуальнага прадпрымальніка;

змяненнi i (або) дапаўненнi, якiя ўносяцца ва ўстаноўчыя дакументы вышэйназваных юрыдычных асоб;

змяненні, што ўносяцца ў пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка.

Да прыкладу, для дзяржаўнай рэгістрацыі створанага гаспадарчага таварыства дастаткова наяўнасці ЭЛП у аднаго з заснавальнікаў, якога астатнія заснавальнікі могуць упаўнаважыць дзейнічаць ад іх імя шляхам выдачы даверанасці. Калі колькасць заснавальнікаў арганізацыі больш за тры, яны маюць права ўпаўнаважыць аднаго з іх на падпісанне заявы ў дакуменце, якi пацвярджае намер стварыць арганізацыю (пратакол агульнага сходу), і гэты дакумент, адпаведна, уяўляецца ў рэгіструючы орган.

Акрамя таго, заснавальнікі могуць даверыць падрыхтоўку і напрамак дакументаў у рэгіструючы орган для дзяржаўнай рэгістрацыі арганізацыі іншай асобе, які валодае ЭЛП.

Заяўнікі, якія прадстаўляюць дакументы для рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання электронна, вызваленыя ад аплаты дзяржаўнай пошліны (п.п. 8.21 п. 8 арт. 257 Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь).

Пералік дакументаў, неабходных для прадстаўлення ў рэгіструючы орган, аналагічны асабістаму звароту ў рэгіструючы орган і ўсталяваны Палажэннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджаным Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1. Пры накіраванні дакументаў з дапамогай вэб-партала апошнія павінны быць адсканаваныя ў фармаце .pdf і падпісаны ЭЛП заяўніка, які іх накіраваў.

Пацвярджэннем ажыццяўлення дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы з'яўляюцца падпісаныя ключом ЭЛП супрацоўніка рэгіструючага органа паведамленне аб ажыццяўленні дзяржаўнай рэгістрацыі, а таксама электронны статут і (або) пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы.

Формы знешняга прадстаўлення названых дакументаў на папяровым носьбіце могуць быць засведчаны ўпаўнаважаным супрацоўнікам рэгіструючага органа пры асабістым звароце заяўніка або яго прадстаўніка ў рэгіструючы орган.


Парадак накіравання электронных паведамленняў

У адпаведнасці з п. 22 Палажэння аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджанага Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1, юрыдычныя асобы ў выпадку змянення свайго месцазнаходжання або прызначэння (замены) кіраўніка абавязаны на працягу дзесяці рабочых дзён з дня надыходу такiх падзей накіраваць у рэгіструючы орган адпаведнае паведамленне.

Маючы асабісты ключ электроннага лічбавага подпісу (ЭЛП), гэта таксама можна зрабіць з дапамогай вэб-партала.

Пры гэтым звяртаем увагу, што названыя паведамлення могуць быць падпісаны толькі ЭЛП, выдадзеным кіраўніку юрыдычнай асобы (не намесніку кіраўніка, бухгалтару, эканамісту і г.д.).


Онлайн запаўненне заяў і паведамленняў па пытаннях дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання

На адкрытай частцы вэб-партала Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (туды можна заходзіць без ключа ЭЛП) рэалізаваны сэрвіс, які дазваляе з дапамогай так званых «падказак» запаўняць онлайн формы розных заяў (паведамленняў) для наступнага іх асабістага прадстаўлення ў рэгіструючы орган.

Пры запаўненні заяў (паведамленняў) на вэб-партале апошнім прысвойваецца ідэнтыфікацыйны код (нумар дакумента, сфармаваны на egr.gov.by), які адзначаецца ў канцы заявы (паведамлення) пад датай.

Пры звароце заяўніка ў рэгіструючы орган з запоўненай на вэб-партале заявай яе нумар дазваляе супрацоўніку рэгіструючага органа аўтаматычна ўносіць інфармацыю, якую ўтрымлівае заява (паведамленне), у базу дадзеных АДР.

Запаўненне заяваў (паведамленняў) з дапамогай вэб-партала дае магчымасць зэканоміць час як заяўніка, так і рэгістратара, пазбегнуць памылак пры запаўненні заяў і павышае якасць прадстаўляемых у рэгіструючы орган дакументаў.

Для таго, каб скарыстацца гэтым сэрвісам, неабходна на партале зайсці ў раздзел «Падрыхтоўка дакументаў» і выбраць неабходнае для запаўнення заявы (паведамлення).

Атрыманне інфармацыі з Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў з дапамогай вэб-партала

 1. Прадстаўленне інфармацыі з Адзінага дзяржаўнага рэгістра юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў згодна з заканадаўствам з'яўляецца адміністрацыйнай працэдурай, што ажыццяўляецца на падставе запыту і дакумента, які пацвярджае аплату дзяржаўнай пошліны (згодна з Падатковым кодэксам Рэспублікі Беларусь – 1 базавая велічыня за 1 асобнік выпіскі).

У цяперашні час з дапамогай вэб-партала ЕГР можна накіраваць у Міністэрства юстыцыі запыт (заяву) аб прадстаўленні звестак з АДР у электронным выглядзе.

Для гэтага заяўнік:

запаўняе заяву на вэб-партале,

аплачвае дзяржаўную пошліну праз выкарыстанне аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (АРІП).

Юрыдычнай асобе ў мэтах выплаты дзяржаўнай пошліны за прадстаўленне інфармацыі з АДР пасродкам АРІП з выкарыстаннем сістэмы «Інтэрнэт-банкінг» спатрэбіцца выкарыстоўваць карпаратыўную банкаўскую аплатную картку.

Арыгінал выпіскі, падпісаны ўпаўнаважанай асобай Міністэрства юстыцыі, выдаецца зацікаўленай асобе на рукі альбо накіроўваецца па пошце, а электронны варыянт выпіскі адначасова накіроўваецца на электронны адрас асобы, якая звярнулася за выпіскай.

Звяртаем увагу, што асобы, вызваленыя ў адпаведнасці з заканадаўствам ад аплаты дзяржаўнай пошліны за прадстаўленне інфармацыі з АДР, дадзенай паслугай скарыстацца не могуць.

 2. Вэб-партал АДР у цяперашні час дазваляе праверыць статус (існаванне) любой юрыдычнай асобы і індывідуальнага прадпрымальніка, які змяшчаецца ў АДР.

Гэта адносіцца і да такіх арганізацыйна-прававых форм, як банкі, рэспубліканскія дзяржаўна-грамадскія аб'яднанні, фонды, трацейскія суды, калегіі адвакатаў, адвакацкія бюро, Беларуская натарыяльная палата, арганізацыі, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі, а таксама палітычныя партыі і іншыя грамадскія аб'яднанні, іх саюзы (асацыяцыі), саюзы (асацыяцыі) па віду (відах) спорту, створаных з удзелам грамадскага аб'яднання (грамадскіх аб'яднанняў).

Для таго, каб скарыстацца гэтым сэрвісам, неабходна на партале зайсці ў раздзел «Прадастаўленне інфармацыі з АДР», выбраць падраздзел «Праверыць існаванне суб'екта гаспадарання» і па назве (прозвішча, імя індывідуальнага прадпрымальніка) і (або) па рэгiстрацыйнаму нумару (УНП) ажыццявіць пошук неабходнага суб'екта .

У выніку пошуку ў дачыненні да запытанага суб'екта гаспадарання, выдаецца наступная інфармацыя: рэгістрацыйны нумар, найменне (фірмовае, поўнае, скарочанае), дата рэгістрацыі, рэгіструючы орган (да якога суб'ект ставіцца ў цяперашні час), стан суб'екта (дзеючы, знаходзіцца ў працэсе ліквідацыі, працэдура банкруцтва, выключаны з АДР, спыненне дзейнасці ў выніку рэарганізацыі) і дата выключэння з АДР (у выпадку выключэння суб'екта з АДР).

 3. У адпаведнасці з патрабаваннем часткі першай пункта 14 Палажэння аб ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання, зацверджанага Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. № 1, Міністэрствам юстыцыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт размяшчаецца пералік юрыдычных асоб (індывідуальных прадпрымальнікаў), ліквідуемых у спрошчаным парадку па рашэнню рэгіструючага органа.

Дадзеная інфармацыя даступная як на афіцыйным сайце Міністэрства юстыцыі (http://minjust.gov.by), так і на вэб-партале АДР.

Версiя для друку
Падзяліцца: